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Segurança

Conheça algumas medidas para garantir sua segurança e proteção de seus dados

Alerta de Fraude

Aviso Importante

Pessoas mal-intencionadas, identificando-se como representantes do “Banco Fibra S.A” estão oferecendo empréstimos pessoais por meio das redes sociais, WhatsApp entre outros meios de comunicação.

Esclarecemos que não realizamos operações por WhatsApp, telefone ou e-mail para pessoas físicas, nem exigimos qualquer tipo de depósitos prévios a título de garantia, cadastro, tarifa, seguro ou fiança como condição para a concessão de empréstimos e financiamento de nossos clientes.

Em caso de dúvidas e/ou denúncias, entre em contato com a gente: + 55 11 4130-7449 ou relacionamento@bancofibra.com.br

Dicas gerais de prevenção contra fraudes

Conheça algumas medidas que você pode tomar para prevenir que fraudadores utilizem os seus dados, recursos e acessos.

  • Não enviamos e-mails solicitando suas credenciais de acesso nos sistemas do Banco (Ex.: login, senha e token do Internet Banking). Qualquer e-mail ou comunicado suspeito, encaminhe para spam@bancofibra.com.br que validamos a informação para você.

  • Caso seja necessário utilizar redes Wi-Fi não conhecidas, sempre prefira redes que ofereçam autenticação e criptografia, desta forma você reduz os riscos de que alguém acesse ou roube seus dados. Evite conectar-se a redes abertas e públicas.

  • Sempre utilize senhas fortes, conforme orientações das nossas plataformas e não utilize senhas semelhantes às anteriores.

Foi vítima de golpe ou fraude? Entre em contato com a gente: + 55 11 4130-7449 ou relacionamento@bancofibra.com.br

Conheça os golpes

Para que você também não sofra com esse problema, confira alguns dos golpes mais conhecidos e saiba como se proteger.

Fake Call Center

Malicious people come in contact posing as Bank employees in an attempt to convince victims that the account has been cloned or that there are suspicious transactions.

The aim is to make victims access a link or install malicious applications under the pretext of “updating and/or solving” problems.

Be suspicious if you receive this type of contact. This is an attempt to obtain personal and/or financial data to apply scams.

Here are some important precautions to protect you:

  • We never contact you asking for access data, passwords or tokens. Never provide this data;
  • We never send you links or ask you to download apps for troubleshooting purposes;
  • Never install banking applications outside the mobile operating system’s official store;
  • Never click on links or download applications sent by email, SMS or WhatsApp;
  • We do not carry out operations by WhatsApp, phone or email.

WhatsApp

É cada vez mais comum os relatos de pessoas vítimas de golpes no WhatsApp. E para que você também não sofra com esse problema, confira alguns dos golpes mais conhecidos e como se proteger.

Contato Clonado

O golpista clona a conta ou o número de contato de algum conhecido e envia para você uma mensagem pedindo dinheiro emprestado para uma emergência. A mensagem acompanha os dados bancários para depósito do valor solicitado.

Como se proteger

Ao receber uma mensagem do tipo, ligue para a pessoa e confirme o fato antes de tomar qualquer atitude. Se for mesmo um golpe, não responda o remetente.

Confirmação do código por SMS

Você recebe a ligação de uma empresa informando sobre um problema qualquer. Para resolver, o golpista solicita o número de um código enviado via SMS, que na verdade é o número de segurança da sua conta. Ao informar esse número, você dá acesso a sua conta ao golpista.

Como se proteger

Jamais confirme informações enviadas a você ou informe senhas e outros dados sigilosos. Leia as mensagens com muito cuidado e atenção, e fique atento aos alertas de segurança.

Outros Cuidados:

  • Ative a confirmação em duas etapas do WhatsApp: acesse  Configurações > Conta > Confirmação em Duas Etapas e crie sua sequência.
  • Jamais faça transferências bancárias sem ter certeza de que são confiáveis.
  • Não clique em links ou faça downloads de arquivos que receber sem confirmar diretamente nas fontes e sites originais.
  • Não preencha cadastros que peçam muitas informações sobre você.

Loss or robbery of mobile devices

It is increasingly common to report people who are victims of scams and fraud for loss or robbery of cell phones.

That’s why we have prepared some tips to help you protect your data if you fall victim to an event like this.

Check it out below:

Security with your data:

  • Have a strong lock password, preventing third parties from accessing your device;
  • Frequently backup your information in a cloud service, avoiding data loss;

  • Leave your device’s remote location service activated (iCloud, for iPhone, and Find My Device, for Android);

  • Avoid using the notebook to store sensitive or sensitive information;

  • Always enable two-factor authentication for your accounts, making it difficult for unauthorized access to your device.


In case of loss, theft or cell phone robbery:

  • Contact us and request blocking access to Internet Banking: (+55 11) 3847 4609 / 3847 6992 or  relacionamento@bancofibra.com.br
  • Contact your telephone operator and request the blocking of your line;

  • Make a police report at the nearest police station or digitally, in cases of robbery or theft;
  • Notify your contacts about the event, in case someone gets in touch using your phone number or email;
  • Access the remote location service to remotely track, block or even delete your data;
  • Contact your bank to request blocking of your card if you have saved data on your device, such as in digital wallets.

Account hacking protection

It is increasingly common to report victims of phishing and hacking to break into E-mail and Internet Banking accounts, and perform fraudulent financial transactions.

That is why we have prepared some tips to help you protect your accounts if you fall victim to an event like this.

Check it out below:

Beware of email requests:

• Suspect links received via email, SMS or WhatsApp, as they can be a bait to collect data and infect your computer or cell phone;

• Whenever possible, use Wi-Fi networks known to you, and prefer networks that offer cryptographic authentication;

• Do not access your e-mail or Internet Banking account from third-party cell phones and computers;

• Whenever possible, have some type of antivirus on your cell phone or computer;

In case you suspect that your account has been hacked:

• Get in touch with us so that we can analyze the suspicion (+55 11) 3847 4609 / 3847 6992 or relacionamento@bancofibra.com.br

Messaging Application Security

It is increasingly common to report people who are victims of scams in Messaging Applications.

Among the most common scams is the cloning of WhatsApp, in which the scammer takes possession of the victim’s number. A fake profile with the same photo and user information is used to borrow money.

We are always concerned about the safety of our customers, employees and partners. So we’ve separated some tips for you to protect yourself. Check out!

Enable 2-Step Verification on WhatsApp:

• IOS: Settings > Account > 2-Step Verification > Activate

• Android: Settings > Account > 2-Step Verification > Activate

Restrict access of your WhatsApp profile picture to authorized contacts:

• IOS: Settings > Account > Privacy > Profile Picture > Contacts Only.

• Android: Settings > Account > Privacy > Profile Picture > My Contacts.

Never give out passwords, security codes or 2-step confirmation PINs to anyone.

Never use WhatsApp Web on community computers or public networks.

Never click on links or download files without first confirming the original sources.

Prevention with Data Protection

Given the constant news about sensitive data leaks and misuse by criminals, there is a common concern about the security level of information stored in companies’ databases.

Here at Banco Fibra, our commitment is to protect our customers’ data and ensure more security and transparency of their information.

You can also contribute to the security of your data, so we have prepared some important measures. Check out:

Turn on notifications
Turn on notifications of new accesses on your social networks in the Security and Privacy option.

Check your emails
Check your inbox, trash and drafts of your email and see if there are any messages exchanged that were not made by you.

Consult your movements
Get in the habit of consulting your balance, bank statement and transaction history, through Internet Banking or App. So you can check for unrecognized moves.

Keep an eye out for sites
Beware of sites that promise to identify if your data has been leaked. Some ask for confirmation of information and may not store it securely.

Aviso de Privacidade

Você pode conferir todas as condições clicando aqui

Segurança Cibernética

Conhecer as diretrizes sobre a Política, clicando aqui

(11) 94221-9075

Das 9h às 18h de segunda a sexta-feira, exceto feriados.